Maar dat ben ik natuurlijk niet, net zo min als dat jij mij bent.
Dit is een van de grootste problemen bij succesvol ondernemen. Je bent je klant niet.
Veel dienstverlenende ondernemers snappen niet dat hun dienst slecht verkoopt.
Want hun dienst is nu eenmaal geweldig en uniek in de markt. Ze denken…. Als ik mijn klant was dan…(vul verder maar in).
Hun dienst verkoopt niet en zij lijden een kwakkelende bestaan omdat ze zich niet voldoende in de wereld van hun klant verplaatsen, veroorzaakt door een gebrek aan inlevingsvermogen.
Als een leraar niet door heeft waarom een student blijft steken, of als een industrieel ontwerper niet begrijpt waarom 21% van de gebruikers de “uit” schakelaar niet kan vinden, dan wordt dat veroorzaakt doordat ze zich niet voldoende in de wereld van de ander inleven.
Heb jij ook wel eens een prospect voor gek gehouden omdat hij niet voor jou koos?
Als je veel liever allerlei wilde promotie-akties inzet om je nieuwe klant binnen te krijgen, in plaats van je in zijn situatie te verplaatsen, dan is dit een teken dat je vergeten bent hoe je inlevingsvermogen kan tonen.
De wil om direct te scoren veroorzaakt een gebrek aan inlevinsvermogen.
Die wil komt weer voort uit de behoefte aan geld.
Inlevingsvermogen ontstaat als je niet meteen op je einddoel van omzet scoren focust.
Je bent veel meer gebaat bij een langdurige klantrelatie dan bij een klant die snel wat bij je koopt om van jouw gezeur af te zijn en daarna nooit meer terug komt
Inlevingsvermogen krijg je niet zomaar.
Inlevingsvermogen vraagt van jou de bereidheid om je eigen wereldbeeld los te laten en naar de wereld te kijken door de ogen van jouw ideale klant. Als je dat probeert dan ga je langzaam maar zeker de omstandigheden ontdekken die je klant nodig heeft om jou een opdracht te gunnen.
Ontwikkel het!
Door te oefenen.
Inlevingsvermogen is de sleutel tot succes.
Jouw inlevingsvermogen is heel persoonlijk en daardoor uniek Het is een noodzakelijk onderdeel van jouw persoonlijke succescode. Je ontwikkelt jouw persoonlijke succescode tijdens de VIP-dag. Klik hier voor meer informatie.
Ik ontdekte de technieken en weetjes voor een beter inlevingsvermogen ruim 5 jaar geleden Sindsdien verplaats ik mij veel gemakkelijker in de wereld van mijn klant. Hierdoor kan ik hem beter helpen en en is mijn klant veel tevredener. Hij is bereid om mij bij anderen aan te bevelen die dan op hun beurt naar mij toe komen. Daarnaast is er nog een plezierig gevolg. Mijn klanten zijn bereid mij financieel goed te compenseren voor mijn diensten, want ze verdienen die investering in zichzelf weer snel terug.
Laat hieronder weten wat jouw resultaten zijn door meer inlevingsvermogen. Ik verheug me er op jouw ervaringen te lezen.
Bert Tamboer